Урок-
конкурс "Хвилює душу сива давнина".
Тема. Міфи і перекази.
Мета: виявити
рівень загальноі ерудиціі учнів, вміння
застосувати знання; розвивати логічне мислення, удосконалювати вміння
висловлювати свої думки; виховувати добро, милосердя, справедливість та інші
моральні чесноти.
Обладнання:
виставка малюнків "Художня творчість наших читачів".
Кожен освічений європеєць повинен мати достатнє уявлення про безсмертні
твори
величноі давнини.
О. Пушкін
Хід уроку
Слово вчителя. Діти! Сьогодні ми з вами продовжимо подорожувати
сторінками чудовоі краіни— її Величності
Світової літератури.
А чи полюбили
ви цю країну?
Поет В. Висоцький
одного разу, відповідаючи на запитання, що таке щастя, сказав:"Щастя —це
подорож. Не обов'язково з переміною
місця: подорож може бути в душу іншої людини—у світ письменника, поета".
Ми з вами здійснюємо подорож у світ міфів, переказів— у світ античної
літератури.Зверніть увагу на епіграфи. Ми пересвідчилися, що кожна освічена людина
повинна знати безсмертні твори давнини. "Хто хочеш знати майбутнє, мусить знати минуле"." Життя
починається з дитинства, а література— з
міфів і казок".
Ми ніколи не
повинні забувати, що на світі є чудоваКраїна Міфів ,така близька й рідна для
усіх
l тур. Конкурс
ерудитів
1. Що
поєднується в понятті "античний світ"?
2. Що
означає слово. "міф"?
3. Яка назва гори в Фессалії? Чим відома ця гора?
4.Назвіть крилаті вислови, що прийшли до нас з міфів Давньої
Греції.
5. У
чому сучасний європеєць відчуває нерозривний зв'язок з античною культурою ?
ll тур. Конкурс знавців міфології
1. Цей
герой пожертвував своїм життям заради щастя людей.
2.Ця
донька Зевса— богиня мудрості і справедливоі війни .
3. Хто з
міфологічних героїв став уособленням одвічного прагнення людства до злету?
4.
Назвіть ім'я жінки, від якої пішли всі біди та нещастя.
5.Хто з
міфологічних героїв символізує мужність, силу, любов до людей,
благородсто?
lll тур.
Поетичний конкурс ( домашнє
завдання)
Учні
зачитують вірші, в яких зустрічаються
міфологічні персонажі.
IV тур.
Конкурс "Продовжте розповідь"
1. "Зевс
Громовержець замислився: не міг він порушити законів підземного царства, але
пожалів він Персефону, та й перед Деметрою почував себе винним— дозволив- бо
Аїдові викрасти її юну Кору. І мудрий
бог розсудив так...
2.
"Нарешті крила були готові, великі—
Дедалові, трохи менші— Ікарові. Дедалі
повчав сина..."
3.
" Гаразд, Орфею, — глухова мовив Аїд, —
можеш вивести звідси свою дружину, тільки з однією умовою..."
4.
" Геракл був уже на Олімпі, серед безсмертних,сам ставши
безсмертним..."
V тур. Конкурс допитливих
Знайдіть правильну відповідь.
1. У
слов'янській міфології — мати всього сущого. (Мавка,Лада, Земля)
2. В індійській міфології — бог
грози і грому. (Шива, Індра, Яма) .
3. У грецькій міфології — герой,
що визволив Прометея.(Гермес, Геракл, Гефест) .
4. Скільки тривали муки Прометея? (Десятиліття, століття, тисячоліття) .
5. У якому міфі знайшло
відображення уявлення стародавніх греків про зміну пір року? ("Орфей і Евридіка", "Деметра
і Персифона ", Дедал і Ікар ")
Підбиття
підсумків гри.
8
клас.
Вікторина
"Краса античного мистецтва"
1. Назвіть складові
античної літератури.
2. Назвіть провідну
тему античної літератури.
3. Чим є антична
література для європейських літератур?
4. Назвіть найвідоміші
цикли давньогрецьких міфів.
5. Про яку долю яких
героїв. йдеться у фіфанському циклі міфів?
6. У якому циклі
міфів йдеться про мандрівку за золотим руном?
7. У якому з міфів
троянського циклу йдеться ерозія сварку мрьох богинь— Гери, Афіни, Афродіти?
8. Назвіть найбільший
амфітеатр античності, розміщений у Римі.
За формою це величезний еліпс.
Бліц-
запитання
1. Що є основою грецького мистецтва?
2. Що означає слово міф?
3 . Де оселилися грецькі боги?
4. Як звали
наймогутнішого з богів?
5. Як звали дружину Зевса, покровительку шлюбу?
6.Які твори стали вершиною епічної поезії в Греції?
7. Із скількох пісень складаються ці поеми?
8. Скільки тривали події, описані в "Іліаді "?
9. Які міфи лягли в
основу цих поем?
10. За царювання якого імператора римська література досягла
найбільшого розквіту?
Хто це?
1. Вона дає
родючість землі, без її благотворноі сили ніщо не зростає ні в тінистих лісах,
ні лугах,ні на буйних планах.
2. Син Зевса і
смертної жінки Алкмени. Втілення сили,мужності, відваги, всіх найліпших рис
грецького народу.
3. Єдиний з
богів,що не цурався фізичної праці, кував блискавки для Зевса, будував
олімпійцям палаци.
4. Мікенський володар,що
йому змушений був коритися Геракл.
5. Казкові істоти, напівлюди - напівконі,що населяли підгір'я
Фессалії. на півночі Греції.
6. Казкова
потвора,що мала чоловічий тулуб і бичачу голову.
7. Вродливрй
юнак, що закохався сам у своє
відображення і помер. З волі богів він
став квіткою.
8. Безжурні,веселі Зевсові доньки,напівбогині,що
втілювали різні сили та явища природи.
9. Славетний
титан,син Іапета і Феміди,викрав на Олімпі вогонь і приніс його людям.
10 . Богиня кохання і вроди,народилася з морського шумовиння
біля острова Кіпр.
Ведучий. Чи знайдеться на світі
людина , яка хоч раз на віку не мандрувала б чарівною країною казки?!
Багато хто вирушав до неї,
дивовижноі,таємничоі й нелукавоі, доброї, мудроі
і справедливоі, ще крихітримає малям, міцно вхопивши за руку свою бабусю
чи дідуся, тата чи маму.
Напевно, кожен пам'ятає і свою першу самостійно прочитану казку.
Ось
і сьогодні ми знову запрошуємо вас, дітей і дорослих, у мандрівку в чарівну
країну казок.
Ведучий. В усі часи дітей та дорослих
захоплював чудовий і розмаітий світ літературних казок. Відважні лицарі,
зачаровані красуні, добрі феї з нетерпінням чекають до себе у гості, посилаючись
у наші сни добро, любов і надію. Третій тур гри присвячений літературним
казкам.
Комментариев нет:
Отправить комментарий