суббота, 5 марта 2016 г.

              Урок- конкурс  "Хвилює  душу сива давнина".

     Тема.  Міфи і перекази.
     Мета: виявити рівень загальноі   ерудиціі учнів, вміння застосувати знання; розвивати логічне мислення, удосконалювати вміння висловлювати свої думки; виховувати добро, милосердя, справедливість та інші моральні чесноти.
     Обладнання: виставка малюнків "Художня творчість наших читачів".

                                                                  Кожен освічений європеєць повинен мати достатнє уявлення про безсмертні твори
                                                         величноі давнини.
                                                    
                                                                                                   О. Пушкін
  
                           Хід уроку
Слово вчителя. Діти! Сьогодні ми з вами продовжимо подорожувати сторінками чудовоі краіни— її  Величності Світової літератури.
       А чи полюбили ви цю країну?
       Поет В. Висоцький одного разу, відповідаючи на запитання, що таке щастя, сказав:"Щастя —це подорож.  Не обов'язково з переміною місця: подорож може бути в душу іншої людини—у світ письменника, поета". Ми з вами здійснюємо подорож у світ міфів, переказів— у світ античної літератури.Зверніть увагу на епіграфи. Ми пересвідчилися, що кожна освічена людина повинна знати безсмертні твори давнини. "Хто хочеш знати майбутнє,  мусить знати минуле"." Життя починається з дитинства,  а література— з міфів і казок".
       Ми ніколи не повинні забувати, що на світі є чудоваКраїна Міфів ,така близька й рідна для усіх

     l тур. Конкурс ерудитів

              1. Що поєднується в понятті "античний світ"?
              2. Що означає слово.  "міф"?
              3. Яка назва гори в Фессалії?  Чим відома ця гора?
              4.Назвіть крилаті вислови, що прийшли до нас з міфів Давньої Греції.     
              5. У чому сучасний європеєць відчуває нерозривний зв'язок з античною культурою ?

    ll  тур.  Конкурс знавців міфології

              1. Цей герой пожертвував своїм життям заради щастя людей.
              2.Ця донька Зевса— богиня мудрості і справедливоі війни .
              3. Хто з міфологічних героїв став уособленням одвічного прагнення людства до злету?
              4. Назвіть ім'я жінки, від якої пішли всі біди та нещастя.
              5.Хто з міфологічних героїв символізує мужність, силу, любов до людей, благородсто? 
   
     lll тур.  Поетичний конкурс  ( домашнє завдання)

                  Учні зачитують вірші,  в яких зустрічаються міфологічні персонажі.

     IV тур.  Конкурс "Продовжте розповідь"

                1. "Зевс Громовержець замислився: не міг він порушити законів підземного царства, але пожалів він Персефону, та й перед Деметрою почував себе винним— дозволив- бо Аїдові викрасти її юну  Кору. І мудрий бог розсудив так...
                2. "Нарешті крила були готові,  великі— Дедалові,  трохи менші— Ікарові. Дедалі повчав сина..."
                3. " Гаразд, Орфею, — глухова мовив Аїд, —   можеш вивести звідси свою дружину, тільки з однією умовою..."
                4. " Геракл був уже на Олімпі, серед безсмертних,сам ставши безсмертним..."

     V  тур.   Конкурс допитливих
                Знайдіть правильну відповідь.

                1. У слов'янській міфології — мати всього сущого. (Мавка,Лада, Земля)
                2.  В індійській міфології — бог грози і грому. (Шива, Індра, Яма) .
                3.  У грецькій  міфології  — герой,  що визволив Прометея.(Гермес, Геракл, Гефест) .
                4.  Скільки тривали муки Прометея?  (Десятиліття, століття, тисячоліття) .
                5.  У якому міфі знайшло відображення уявлення стародавніх греків про зміну пір року?   ("Орфей і Евридіка", "Деметра і Персифона ", Дедал і Ікар ")

          Підбиття підсумків гри.





                 8 клас.

           Вікторина "Краса античного мистецтва"



1.  Назвіть складові античної літератури.
2.  Назвіть провідну тему античної літератури.
3.  Чим є антична література для європейських літератур?
4.  Назвіть найвідоміші цикли давньогрецьких міфів.
5.  Про яку долю яких героїв. йдеться у фіфанському циклі міфів?
6.  У якому циклі міфів йдеться про мандрівку за золотим руном?
7.   У якому з міфів троянського циклу йдеться ерозія сварку мрьох богинь— Гери, Афіни, Афродіти?
8.  Назвіть найбільший амфітеатр античності,  розміщений у Римі. За формою це величезний еліпс.

         Бліц- запитання

1. Що є основою грецького мистецтва?
2. Що означає слово міф?
3 . Де оселилися грецькі боги?
4.  Як звали наймогутнішого з богів?
5. Як звали дружину Зевса, покровительку шлюбу?
6.Які твори стали вершиною епічної поезії в Греції?
7. Із скількох пісень складаються ці поеми?
8. Скільки тривали події, описані в "Іліаді "?
9.  Які міфи лягли в основу цих поем?
10. За царювання якого імператора римська література досягла найбільшого розквіту?

        Хто це?

1.    Вона дає родючість землі, без її благотворноі сили ніщо не зростає ні в тінистих лісах, ні лугах,ні на буйних планах.
2.     Син Зевса і смертної жінки Алкмени. Втілення сили,мужності, відваги, всіх найліпших рис грецького народу.
3.    Єдиний з богів,що не цурався фізичної праці, кував блискавки для Зевса, будував олімпійцям палаци.
4.   Мікенський володар,що йому змушений був коритися Геракл.
5.   Казкові істоти,  напівлюди - напівконі,що населяли підгір'я Фессалії. на півночі Греції.
6.   Казкова потвора,що мала чоловічий тулуб і бичачу голову.
7.   Вродливрй юнак,  що закохався сам у своє відображення і помер.  З волі богів він став квіткою.
8.    Безжурні,веселі Зевсові доньки,напівбогині,що втілювали різні сили та явища природи.
9.    Славетний титан,син Іапета і Феміди,викрав на Олімпі вогонь і приніс його людям.
10 . Богиня кохання і вроди,народилася з морського шумовиння біля острова Кіпр.
        



                 Ведучий.    Чи знайдеться на світі людина , яка хоч раз на віку не мандрувала б чарівною країною казки?!
                  Багато хто вирушав до неї,  дивовижноі,таємничоі й нелукавоі, доброї,  мудроі  і справедливоі, ще крихітримає малям, міцно вхопивши за руку свою бабусю чи дідуся, тата чи маму.
                  Напевно, кожен пам'ятає і свою першу самостійно прочитану казку.
                   Ось і сьогодні ми знову запрошуємо вас, дітей і дорослих, у мандрівку в чарівну країну казок.

                   Ведучий.  В усі часи дітей та дорослих захоплював чудовий і розмаітий світ літературних казок. Відважні лицарі, зачаровані красуні, добрі феї з нетерпінням чекають до себе у гості, посилаючись у наші сни добро, любов і надію. Третій тур гри присвячений літературним казкам.

                



Комментариев нет:

Отправить комментарий